روستای سیدال

به روستای سیدال شهرستان نهبندان خوش امدید.

به روستای سیدال شهرستان نهبندان خوش امدید.

این وبلاگ برای روستای سیدال ساخته شده است و نوشته های نویسنده و اخبار و اطلاعات این روستا را شامل میشود. از همه بازدید کنندگان وبلاگ دعوت میشود ما را از نظرات سازنده خود بهرمند کنند .

آخرین مطالب

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

درتاریخ 95/02/13 دوشنبه بازدیدی توسط مسئولین از صنایع دستی سیدال انجام شد.در این بازدید که اقای رحمانی مسئول حمایت از تولیدات صنایع دستی کشور  اقای عباس زاده معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی خراسان جنوبی .اقای بخشی معاون فرمانداری نهبندان وخانم نظامی مسئول امور بانوان فرمانداری نهبندان واقای شبانی ریس میراث فرهنگی نهیندان حضور داشتند.که از ظرفیت ها ی صنایع دستی سیدال.از جمله پلاس (سیاه چادر .)جاجیم بافی گلیم بافی وحوله بافی وکلیه صنایع دستی بازدید نمودند .واز نزدیک شاهد کار مردم سیدال بودند. و صنایع دستی سیدال مورد توجه قرار گرفت. که مسئولین قول هایی را دادند از جمله حمایت از تولید صنایع دستی وتحویل دستگاه پارچه بافی

ودادن تسهیلات وبازاریابی وتبلیغات از طریق صدا وسیما.که بعد از بازدید از روستاهای برک وسیدال ومیغان و دهسلم جلسه ای در محل فرمانداری در زمینه حمایت از صنایع دستی برگزار شده است .لازم است بدانید در روستای سیدال از قدیم صنایع دستی از جمله پلاس و حوله وجاجیم .گلیم (شال) و برک  جله مله  جاوندو.. بافته میشده ودر چند سال اخیر این کارگاهها مجدد راه اندازی شده و هم اکنون فعالیت خوبی دارند .و با تو جه به نبود اشتغال بسیاری از مردم سیدال از فروش همین صنایع کمک هزینه زندگی شان را تامین میکنند. هر چند سود ناچیزی دارند اما کمک به خانوار میشود.و جهت اقصاد مقاومتی و کاهش مهاجرت تاثیر  خوبی دارد. ان شالله در اینده شاهد رونق هر چه بیشتر صنایع دستی روستاها باشیم. جا دارد تشکر ی هم داشته باشیم از مسئولانی که در این زمینه توجه دارند.

به روایت تصویر


fw92_dsc01420.jpg

twlh_dsc01419.jpg

kv9e_dsc01418.jpg

l64s_dsc01424.jpg

87y4_dsc01428.jpg



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۰:۴۵
محمد رضایی