روستای سیدال

به روستای سیدال شهرستان نهبندان خوش امدید.

به روستای سیدال شهرستان نهبندان خوش امدید.

این وبلاگ برای روستای سیدال ساخته شده است و نوشته های نویسنده و اخبار و اطلاعات این روستا را شامل میشود. از همه بازدید کنندگان وبلاگ دعوت میشود ما را از نظرات سازنده خود بهرمند کنند .

آخرین مطالب

شهید گمنام

شنبه, ۹ آبان ۱۳۹۴، ۰۸:۱۱ ق.ظ

عصر جمعه مورخه 1394/08/08 مردم  روستای سیدال میزبان پیکر پاک ومطهر شهید خوشنام( گمنام) بودند.که پیکر مطهر این شهید بزرگوار در روستای سیدال  بر دوش مردم سیدال بصورت باشکوه  تشییع شد.ودر واقع مردم با حضور باشکوه خود در مراسم وداع با    شهدا نشان دادند قدردان خون شهدا هستند.این مراسم از مسیر ورودی روستا اغاز شد و تا مزار شهید حسینی حسین اباد ادامه داشت.و بعد از ودا ع مردم  این شهید بزرگواربطرف برک ودهک  و در ادامه بطرف بیرجند جهت دفن این شهید بزرگوار انجام شد..

گفتنی است این شهید گمنام ؛ متعلق به رزمنده بسیجی ۲۱  ساله است که  در عملیات خیبردر منطقه جزیره مجنون ؛  به درجه رفیع شهادت رسیده بود .

yyrz_dsc04163.jpg

bnem_dsc04149.jpg


69tq_dsc04168.jpg

n60x_dsc04158.jpg

mrv_dsc04190.jpg

zrqe_dsc04183.jpg

ggpj_dsc04119.jpg

snd1_dsc04125.jpg

akz7_dsc04138.jpg


4of0_dsc04197.jpgypam_dsc04172.jpg



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۰۹
محمد رضایی

نظرات  (۷)

۰۹ آبان ۹۴ ، ۱۹:۱۴ جا مانده......
سلام
با دیدن تیتر شهید گمنام و عکسها شوکه شدم اصلا باورم نمیشه که روستا شهید گمنام دفن کنن
ولی کاش از لحظه دفن هم عکس می گذاشتید.
چند سوال برام پیش اومده و اونم اینکه:
1-شهید گمنامو از کجا آوردندش
2-چرا روستای حسین آباد برای دفنش معین شده
3-اصلا چرا روستا برای دفنش مشخص شده چرا شهر دفن نکردند.
چون  شهدای گمنان را در هر جایی دفن نمکنن یه علتی داره.
یا علی با تشکر
پاسخ:
با سلام
 ممنون از نظرتون .مراسم تشییع بوده دفن نبوده.
سلام
جالب و دیدنی و باور نکردنی بود.
چرا روستای سیدال شهید را دفن نکردند ولی خواهشا این جواب را ندید که  قبرستان سیدال جا نداشت مطمئنا برای اون یه شهید عزیز جا  برای دفن پیدا میشد.
پاسخ:
با سلام ممنون از نظرتون . مراسم فقط تشییع بوده ودفن ظاهرا در بیرجند میباشد.
سلام
خوشحال کننده بود ولی از مردم وطنم بیشتر از این توقع داشتم هر چند که در شهرها مشغول کار میباشند و به نظرم اطلاع رسانی ضعیف بوده
پاسخ:
با سلام وعرض ادب وممنون از نظرتون  بنده هم در همان روز اطلاع پیدا کردم. واز قبل ظاهرا برنامه ای برای تشییع در روستاها نبوده .واین توفیق مردم بوده که شهید در روستاها هم تشییع شود .
۱۰ آبان ۹۴ ، ۰۸:۲۲ محمد رضایی
با سلام خدمت همه بازدیدکنندگان وبلاگ .دوستان توجه کنند متن خبر فقط تشییع بود  وبنده فکر کردم چون محل دفن شهدای گمنام  از طریق صدا وسیمای خراسان جنوبی اعلام گردیده  دوستان میدانند ودر خبر ننوشتم. از  این بابت عذر خواهی میکنم اما بمحض اینکه نظرات دوستان را دیدم در اخر  خبر را تکمیل کردم.ممنون از همه کسانی که با نظرات خود ما را راهنمایی میکنند.
۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۱:۵۹ جا مانده ....
سلام
خوشا به حال اون کسایی که برای دیدار با معشوقش واقعیشان دنیا و مافیها را مقدمه و پلی  برای رسیدن به او قرار دادند و پرواز را یاد گرفته و معبودشان هم مدال افتخار شهادت را بر گردن آنها نهاده و به بهترین مرگ(شهادت) آنها را پذیرفته است.
و فقط میتوتنم بگویم خوشا به حالتان و شرمنده ام ای شهید

سلام
عکسهای شهدا را که میبینم خیره میشوم و با حسرت به آنها نگاه میکنم با خودم میگویم اینها چکار کردند که توفیق شهادت نصیبشان شده، بالاخص اگر اون شهید نوجوان باشد یا اینکه گمنام
شاید نتوانم اون حس درونی خودم را روی این صفحه بنگارم ولی واقعا داغون میشم، با خودم میگم
بچه جان اگه میخای شهید بشی باید فاصله بگیری ،فاصله از گناه و باید نزدیگ بشی، به چی؟ به خدا
یاد حرف مقام معظم رهبری میفتم که فرمودند:آن روزها دروازه شهادت بود و حالا معبری تنگ هنوز هم برای شهید شدن فرصت هست باید دل را صاف کرد
یا علی






بسم رب الشهداء
شهادت هنر مردان خداست، آنها هستندکه هنرمندانه در صحنه دنیا حضور پیدا کرده و به خاطر معشوقشان(خدا) به دستوراتش گوش سپرده و از مرگ هراسی نداشته و تا آخرین نفس به خاطر حیات اسلام حاضر شدن در راه او عشق بازی کنند و ترس و واهمه ای در وجودشان راه ندهند.
خوشا به حالتان، که اقتدا کردید به مولایتان سید الشهداء و راهش را ادامه داده تا دشمن به سرزمینهای فکری و اعتقادی مسلمانان نفوذ نکند.اما کار زینبی را بر دوش ما گذاشتید تا با بیان و قلم خودمان نقاب دشمن را برداشته و چهره پلیدش را به جوانان و مردم مسلمان نشان دهیم شما شهدا کارتان را به نحو احسن انجام دادید و این ما هستیم که تا زمانی که نفس در تن داریم باید در راه و هدف خودمان پیشروی کرده و بازنمانیم و وای بر ما اگه بر عکس عمل کنیم و توپ در دروازه خودی بزنیم که لبخند به لب دشمن بیاید، شهدا رفتید خوب هم رفتید خوشا به حالتا ولی ما را هم فراموش نکنید....
خادم الشهداء
تا دیداری دیگر بدرود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی