روستای سیدال

به روستای سیدال شهرستان نهبندان خوش امدید.

به روستای سیدال شهرستان نهبندان خوش امدید.

این وبلاگ برای روستای سیدال ساخته شده است و نوشته های نویسنده و اخبار و اطلاعات این روستا را شامل میشود. از همه بازدید کنندگان وبلاگ دعوت میشود ما را از نظرات سازنده خود بهرمند کنند .

آخرین مطالب

جاری شدن سیل در سیدال

پنجشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۱۹ ق.ظ

وقوع  بارندگی وجاری شدن سیل در سیدال : هفته گذشته پنج شنبه و جمعه هفتم وهشتم مرداد

بود.که بر اثر بارندگی زیاد سیل جاری شد .و موجب تخریب راههای  روستایی و محل های دامداری و تلفات چندین گوسفند  و تخریب مزارع وبندهای خیار وهندوانه و خرابی کوچه های سیدال را در بر داشته اما  با توجه به کمبود اب در منطقه موجب خوشحالی مردم شده است. این بارندگی وجاری شدن سیل دو روز پی در پی اتفاق افتاد  که در هر روز حداقل دو ساعت رودخانه ها جاری بود.و از انجا که در بالا دست روستاها وقنات ها  سد خاکی وجود ندارد اب بسیار زیادی هدر رفت.واگر در بالا دست روستاها وقنات ها بند خاکی ساخته شود .از هدر رفت  بارندگی های فصلی جلوگیری میشود وموجب ابدهی  چهار قنات  حسین اباد قاسم .سیدال . کریم اباد  و زکور اباد خواهد شد.و برای مردم منطقه و روستاها موثر خواهد بود.و کمک بزرگی جهت امرار معاش در این روستاهای محروم خواهد بود وموجب کاهش مهاجرت روستاییان از روستا به شهرها خواهد شد . که ان شالله مسولین در این زمینه اقدام کنند.ضمنا چون روستای سیدال در منطقه ای نسبتا کوهستانی واقع شده .و روستایی پراکنده هست  . طرح هادی در این روستا فقط در چند کوچه اجرا شده و به دلیل اجرا نشدن طرح هادی در کل روستا معمولا در زمان بارندگی و جاری شدن سیل کوچه های روستا خراب میشود که هموار نمودن کوچه ها هزینه های زیادی دارد .و باید ادامه طرح هادی در روستا اجرا شود تا از خرابی کوچه ها جلو گیری شود. که ان شالله مسولین هم در این زمینه اقدام کنند.جا دارد تشکری هم داشته باشیم از اداره راه وشهر سازی نهبندان جهت اقدام بموقع و باز گشایی راههای روستایی.

گوشه ای از سیل مرداد نو د وپنج  در سیدال

u5bl_dsc01617.jpg

4rp_20160729_171728.jpg


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۱۴
محمد رضایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی